Українська мова

НУШ 4 клас

Корисні посилання
ХРЕСТОМАТІЯ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ 3-4 КЛАС
відеохрестоматія до 2 частини
Відеоуроки
Завдання онлайн
Підручник
Частина 1

Частина 2

Читайте влітку (використай ці підказки, або добирай книжки самостійно)
Повторенння вивченого
Позначте правильну відповідь
Розподіліть слова за частинами мови
Встав пропущену букву
Тиждень 29
Вигук (пояснення з 3:00 до 7:50) 
Тренувальні вправи
Тиждень 28
Загальні відомості про службові частини мови
Тренувальні вправи
Префікс чи прийменник
Тиждень 27
 
Прислівник (пояснення)
Знайди прислівник
Задай питання до прислівника
Розрізняю прикметники і прислівники
Прислівник (вікторина)
Тренувальні завдання
Тиждень 26
Тиждень 25
Повторення про дієслово
Вибери, де дієслова на -шся, -ться написані правильно
Тиждень 24
Визнач рід дієслів минулого часу
Написання особових закінчень дієслів
Сашко Дерманський "Лімерики"
Тиждень 23
Вчимо вірші про весну напам'ять
Пісня "Еники-беники"
Перевір, чи уважно ти читав вірші с. 43
Визнач частини мови
Визнач час дієслів
Тиждень 22
Повторення про дієслово
І та ІІ дієвідміни дієслів (пояснення)
Визнач дієвідміну
Правопис особових закінчень дієслів
Тиждень 21
Майбутній час дієслів (змінювання)
Теперішній час дієслів 
Змінювання дієслів теперішнього часу
Визнач час дієслів
Байки Езопа
Тиждень 20
Знайди дієслово
Початкова форма дієслова
Пригадуємо про дієслово
Тиждень 19
Не пропустіть цікавий конкурс "Сторінками казок народів світу" (до завершення 2 дні!)
(вхід по звичайних кодах)
"Академія папа Ляпки" Ян Бжехва
Діагностична робота "Числівник. Займенник" 
(не забудьте вписати прізвище та ім'я)
https://vseosvita.ua/go код qem273
Повторення про числвник 
Повторення про числівник (тренувальні вправи)
Повторення про особові займенники
Відмінювання особових займенників
Повторення про займенник (тренувальні вправи)

Тиждень 18
Льюїс Керол "Аліса в країні чудес"
(мултфільм скорочено) https://www.youtube.com/watch?v=EgZ2H955hZI&t=1559s
Алан Мілн "Вінні-Пух та всі-всі-всі" (уривок)
Алан Мілн "Вінні-Пух та всі-всі-всі" (читати книжку)

Знайди особові займенники
Порівнюємо з займенниками англ.м.
Тиждень 17
Числівники і годинник
Числівники
Числівники кількісні та порядкові
Числівники у прислів'ях
"Пеппі Довгапанчоха" (мультфільм (уривки)
аудіо 
Тиждень 16
Астрід Ліндгрен "Пеппі Довгапанчоха"
Тиждень 15
Вчимо вірші про зиму
 
Аудіювання "Якби все було інакше"
Тиждень 14
Українська легенда про Зоряний віз
Про міфи Давньої Греції
Прикметники на -ський, -зький, -цький
Тиждень 13
Визнач відмінок прикметників
Рід та число прикметників
Лист до святого Миколая (створюючи свій лист, можеш спиратися на такі ідеї):
Рей Бредбері "Все літо за один день" (аудіокнига)
Тиждень 12
Читацьке Бінго 7
Знайди прикметник
Кличний відмінок
Тиждень 11
Читацьке Бінго 6
(ще й допоможе робити проєкт наступного тижня)
Відмінювання іменників
Тиждень 10
Про серію книг "Життя видатних дітей"
Богдан Жолдак "Ба, який!"
Тест за прочитаним твором (до 18 листопада)
Іменник
Частини мови
Тиждень 9
Читацьке Бінго 5
Будова слова
Групи слів за значенням: антоніми, синоніми, омоніми
Тиждень 8
Доповни речення однорідними членами
Словниковий диктант
Тренувальний диктант
Тиждень 7
Діагностична робота "Речення"
(не забудьте вписати своє ім'я та прізвище)
https://vseosvita.ua/go  код qkz406

Узагальнення про речення
Просте і складне речення
Григорій Фалькович (проєкт "Живі письменники")
Григорій Фалькович. Дотепні віршики
Тиждень 6
Марія Ткачівська "Обережно, діти!"
Складне речення
Однорідні члени речення
Таня Поставна "Коли я була лисицею"
Тиждень 5
Речення
Однорідні члени речення
Поширюємо речення
Головні члени речення
Види речень
Тиждень 4


Повторення про текст
Ненаголошені е , и (повторення)
Тиждень 3
Василь Голобородьки "Віршики"
Фразеологізми
Тиждень 2
Міхаель Енде "Джим Ґудзик і машиніст Лукас" (офіційний трейлер)
Тиждень 1
Гра "Шифратор" (повтори алфавіт та зашифруй з його допомогою речення чи текст. Код вказує на скільки "кроків" зсувається задумана літера відносно справжньої: наприклад, код 1 - на 1 "крок" вперед, код  -1  - на 1 "крок" назад)
Навіщо ми спілкуємося
Звуки і букви
Типи текстів


НУШ 3 клас

Корисні посилання
ХРЕСТОМАТІЯ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ 3-4 клас
Відеосупровід до уроків
Українська мова (відео)
Тренажер онлайн
Завдання онлайн
Підручник
1 частина
2 частина

                                
З  3 в 4 клас (Літні завдання для охочих потренуватися, корисно провести час)
(можна роздруковувати)
Читанка
Комбіновані завдання 

Це не список літератури на літо. Це рекомендації від авторів підручника.

Це деякі книжки, уривки з яких читатимуть у 4-му класі.  Було б непогано, якби 1-2 з них діти прочитали повністю.

  1.  Всеволод Нестайко. Тореадори з Васюківки
  2. Марія Ткачівська. Обережно, діти!
  3. Світлана Тараторіна. Оця Марія звірів малювала
  4. Таня Поставна. Коли я була лисицею
  5. Алан Мілн. Вінні-Пух і всі-всі-всі
  6. Астрід Ліндгрен. Пеппі Довгапанчоха
  7. Богдан Жолдак. Життя видатних дітей
  8. Ян Бжехва. Академія пана Ляпки
  9. Гжегож Касдепке. Міфи для дітей.
  10. Езоп. Байки
  11. Майк Йогансен. Оповідання ("Кіт Чудило", "Собака, що лазив на дерево", "Як мураші наїлися цукру", "Собака і ворони", "Як окунь сам упіймався", "Краби", "Собака", "Вовки і верблюжата", "Собака Джан").
  12. Ігор Фарбаржевич. Казки Маленького Лисенятка
  13. Льюїс Керрол. Аліса в Країні Чудес

Тиждень 35
Вікторина "Мільйон казок"
Василь Голобородько "Віршики"
Тиждень 34
Анатолій Качан
Валентина Вздульська
"Потяги" Валентина Вздульська

Тиждень 33
До Дня вишиванки
Тиждень 32
Вірші про маму
(вивчи один з віршів та привітай маму зі святом)

Читацьке Бінго
Тиждень 31
До Всесвітнього дня Сонця (тематичний день)
Сенкан "Зірка"
Болгарська казка "Їжак і сонце"
Ірина Прокопенко "Сонце, сонечко і соняшник"
До тематичного дня про Великдень
Філворд. Знайди слова
Читанка-розмальовка
Великодні казки та оповідання (зі шкалою слів)
Тиждень 30
Читацьке Бінго 16
Речення
Види речень за метою висловлення
Розділові знаки в кінці речення
Знайди основу речення
Іван Малкович "Понад Дніпро гуде метро"
Іван Малкович
Тиждень 28 -29
Читацьке бінго 15
Навчальне аудіювання
Словниковий диктант
Навчальний діалог
Саша Кочубей "Сім нескладух Говорухи"
(можна завантажити книгу)
Тиждень 27
Діагностична робота. Дієслово
https://vseosvita.ua/go код ucd376
"Філіпек і шалені канікули" М. Стремковська-Заремба
Тиждень 26
Читацьке бінго 14
Написання не з дієсловами
Сортуємо дієслова за часами
Повторення вивченого про дієслово
Читацьке Бінго 13
Тиждень 25
Читацьке Бінго 12
Часи дієслів
Визнач час дієслів
Зміни дієслово за часами
Повторення про дієслово
Вибираємо час дієслів
Тиждень 24
Дієслово
Визнач частину мови
Знайди дієслова
Дієслова - антоніми
Дієслова  антоніми та синоніми
Туве Янссон "Комета прилітає" аудіокнига (скорочено)
Франческа Санна "Подорож"
Тиждень 23
Вікторина про Тараса Шевченка
Життєвий шлях Т.Г. Шевченка
Вірші про мам
 
Діагностична робота "Прикметник"
https://vseosvita.ua/go код bok553
Пряме та переносне значення прикметників
Хмара тегів-прикметників
Книга-мандрівка. Україна
Читацьке Бінго
Тиждень 22
Прикметник
Іменники і прикметники
Добери прикметник до іменника
Знайди прикметники
Число прикметників
Визначаємо рід прикметників
Прикметники в прямому та переносному значенні
Читацьке Бінго 10
Тиждень 21
Відмінки іменників
Ігри. Назви відмінків та питання 
Стефан Каста «Експедиція з мурахою Софі»
Ольга Купріян «Боброго ранку»
Галина Ткачук «Тринадцять історій у темряві»
Читацьке Бінго 9
Тиждень 20
Число іменинників 
Визнач число іменника
Зміни іменник за числами
У першу середу лютого світова спільнота книголюбів відзначає Всесвітній день читання вголос. Це свято зініціював у 2010 році Міжнародний освітній проєкт «LitWorld».
Вікторина "Мільйон казок" https://www.educ.com.ua/biblioteka/miljon-kazok-gra-viktorina.html
Рід та число іменників
Читацьке Бінго 8
Читаємо вірші про зиму
 
Вчимо вірш напам'ять
Тиждень 19
Визначаємо рід іменників (с.36)
Розподіляємо іменники за родами (с.33)
Власні та загальні назви (с.32)
Вивчаємо рекламні тексти (с.30-31)
Читацьке Бінго 7
Шукаємо інформацію в журналі (с. 29)
Журнал "Пізнайко" https://shop.posnayko.com/about-journal.htm
Журнал "Розумашки" https://rozumashky.com.ua/
Добираємо іменники (с.28)
Відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=OMvHJP-lokY Впр.2, 3 письм.
Анатолій Василенко "Пригоди кота Чорнолапенка"
Іменник
Читацьке Бінго 6
Частини мови
Сортуй слова за частинами мови
Дай відповідь на питання
Будова слова
Повтори правила
Розбери слова за будовою

Читацьке Бінго 5
Байки
Леонід Глібов "Коник-стрибунець"
Езоп "Мурашки й цикада"
Читацьке Бінго 4
Зима
Утвори слова з префіксами с-, з-.
Написання слів з префіксами роз-, без-
Читацьке Бінго 3
Чарівні казки
Читацьке Бінго 2 
В очікуванні Різдва та Нового року
Усний переказ
Навчальний діалог
Усно створюємо діалог
 
Читацьке Бінго 
(читаємо та граємо)
Перейди за посиланням, прочитай книжки (до 18.12).
Зроби нотатки, щоб потім розповісти про книжку в класі.
Аудіювання (1 семестр)
https://vseosvita.ua/go код qhb779
Готуємося до перевірки навички читання вголос
  
Пригоди Котигорошка та його друзів (мультфільм)
Лист Святому Миколаю
  
Летючий корабель (казка)
Яйце-райце (українська народна казка)
Розрізняємо префікси та прийменники

"Котигорошко" українська народна казка

Пригоди Паддінгтона
Глухі та дзвінкі приголосні (гра)

"Коза-Дереза" Микола Лисенко Дитяча комічна опера(вистава на 2 дії)
Фільм-вистава
  Федеріка Маґрін "Атлас монстрів і привидів" https://www.youtube.com/watch?v=_vszyDGoNn0

Барбара Кантіні "Мортіна (Історія, від якої можна вмерти зі сміху)
https://www.youtube.com/watch?v=6eUoTCsCvXo&t=70s

Словникові слова. Зіграй, перевір чи знаєш їх написання
Словникові слова - назви тварин
Орфографічний словник української мови онлайн
Ненаголошені [е] та [и] в корені слів (гра)
Ненаголошені [е] та [и] в корені слів
Роальд Дал "Чарлі та шоколадна фабрика" (скорочено. Аудіокнига)
Чергування звуків у корені слова
 

 Тлумачний словник української мови
Головні члени речення
"Паротяг" Юліан Тувім

НУШ 2 клас

Корисні посилання
ХРЕСТОМАТІЯ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Мова (Відео до уроків)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLurpn2dc_PrGKcxlE8PiLX1SHfkDc8bSP
Тренувальнi завдання
https://learning.ua/mova/druhyi-klas/
 Універсальний тренувальний зошит 3000 вправ та завдань
Підручник
частина 1

частина 2

 

ПАМ'ЯТКИ (БАЖАНО РОЗДРУКВУВАТИ) 

ХРЕСТОМАТІЯ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1 тиждень
Стіна слів


2 тиждень
Стіна слів

Речення
Тиждень 3
Стіна слів
Текст
Частини тексту
Види текстів
Розрізняємо типи текстів
Відновлюємо текст та визначаємо його тип
"Дюймовочка" Казка Г.-Х. Андерсена

Тиждень 4
Стіна слів
Тиждень 5
Стіна слів

6 тиждень
Стіна слів

До Дня захисників і захисниць України
Тиждень 7
Стіна слів
Перевіряємо вивчене за діагностувальними роботами
Читання з розумінням
Діти самостійно читають текст, потім дають відповіді на питання (теж самостійно). Час виконання роботи 5-10 хвилин. Якщо немає можливості роздрукувати, то відповіді записуйте на листочку так:
1.  .... (відповідь словом)
....
....
2. ...
3.  ....
Звуки та букви
Зроби завдання за інструкцією. Час виконання 10 хвилин (діти самостійно виконують завдання) . Якщо немає можливості роздрукувати, то відповіді записуйте на листочку так:
1. а                        2. ...
3. ...                       4. ...
5. записати слова    6. записати слова
Тиждень 8
Стіна слів
Тиждень 12
Інтерактивний тренажер "Ненаголошені голосні"
Тренувальне аудіювання
Тиждень 13
Стіна слів
Тиждень 14
Стіна слів 
 
Читання з розумінням
Готуємося до діагностувальних робіт
Тренувальні диктанти:
Перевірка навички читання вголос
 
Диктант
Ой сивая тая зозуленька
Спільнокореневі слова
Спільнокореневі слова та форми одного слова
Тема місяця "Хочу, можу, треба"
Стіна слів
Іменник
Загальне поняття про іменник
Назви істот та неістот
Однина та множина іменників
Вивчаємо власні та загальні назви
Іменник
Діагностувальна робота
Назви істот-неістот
 
Тематичні іменники
 

Прикметник
Загальне поняття
Знайди прикметники
Добери прикметник до іменника
Як роблять олівці
До днів пам'яті Т.Г. Шевченка
"Садок вишневий коло хати"
"Тече вода з-під явора"
 "Встала весна"
Шевченко-художник. Казки картинної галереї
Діагностувальна робота

Дієслово
Повторюємо вивчене про дієслово
Помічники пілотів: сигнальники
гра
Диктант
Весна
Розмістіть речення так, щоб вийшла інструкція
https://learningapps.org/display?v=p3u1tdcwj21
Тиждень 28
Записуємо рецепти
Складаємо рецепти
Українські страви
Складаємо розповідь
Олександр Олесь "А вже красне сонечко..."
Лідія Компанієць "Весна-красна"
Анатолій Качан "Сині дні"
Тиждень 29
"Міра для часу"
Вивчаємо календар
Котра година
"Подорож листочка" за Н. Чуб
Тиждень 30
Галина Вдовиченко "Чорна курка". Мовні вправи до тексту
про цю книжку
Інтерв'ю з Г. Вдовиченко
Тиждень 31
Досліджуємо газету
 

Тиждень 32
Повторення про текст
Склади опис тварини
Як списувати текст
Франц Голер "Прекрасний принц"

Тренажер "Визнач вид тексту"
Тиждень 33
Англійська народна казка "Троє поросят"
Книжка американського письменника Джона Сьєжки "Правдива історія про трьох поросят"
Готуємося до перевірки навички читання вголос

Матеріали для читання влітку можна знайти тут:
Читаємо влітку
Весела літня читанка
Літо-літечко - З 2 у 3 клас - Зошит майбутнього третьокласника - Шумська О. С., Вознюк Л. В. 2021
Хрестоматія «Позакласне читання» Курганова Н.В. 2019 р.

Літня читанка для дівчаток
https://www.educ.com.ua/biblioteka/litnya-chitanka-dlya-divchatok.html
Літня читанка для хлопчиків
Збірник "Читаємо влітку"

Комбіновані літні завдання







































НУШ 1 клас

Корисні посилання
Звукова модель слова
Вчимо букви алфавіта
Абетка
Український алфавіт
8 онлайн-ігор для вивчення абетки з дітьмиhttps://osvitoria.media/experience/8-onlajn-igor-dlya-vyvchennya-abetky-z-ditmy/

Розвиток навички читання: 15 видів матеріалів для занять з дітьми
Читаємо склади з казковими героями

Читаємо складиhttps://elpom.com.ua/training/trenazher-skladiv/

Підручник
частина 1

частина 2
Швидкочитаночка
Що читати влітку



Пиши букви правильно
 
Додаткове завдання с. 34
Стіна слів "Весна"
https://m.facebook.com/105200514273034/posts/154026246057127/
https://vseosvita.ua/library/stina-sliv-vesna-25-tizden-nus-117546.html

Запрошую до бібліотеки (електронної).  Ми  вже до неї колись заходили. Зараз вже зможете читати самі. Спобуйте. І зверніть увагу на красиві, цікаві ілюстрації до книжок.   https://xn--80aaukc.xn--j1amh/

Час. Керування часом. Стіна слів
https://vseosvita.ua/library/stina-sliv-keruvanna-casom-nus-115605.html




Тарас Григорович Шевченко

Про кобзаря дітям! Віршована розповідь про життєвий шлях Т. Г. Шевченка


"Тече вода з-під явора"


 Типи тексів
Олена Пчілка
Правила переносу слів з рядка в рядок

 Текст
"Стіна слів" до тижня "Навіщо їсти"
Іван Франко
Іван Франко "Лисичка і рак" (за нашим пдручником с. 57-58)
Тиждень "У світі рослин"
Стіна слів
Універсальний словник-довідник учня початкової школи (можна завантажити зараз)
Катерина Білокур
Леся Українка
До Дня дитячої книги
Дональд Біссет "Все шкереберть"
Cтіна слів до тижня "Тварини"
Світ тварин Марії Примаченко
У вільний час рзгадай кросворди
  
Тиждень "Веселка"
Стіна слів
Національна бібліотека України для дітей. Деякі дитячі журнали он-лайн
Стіна слів до тижня "Родина"
Родинне дерево
Для батьків 😀 Правопис слів із частинами пів-, напів-,полу- за Правописом 2019 р.
До тижня "Великдень"
Стіна слів

Тренажер з розчитування про Великдень
Великодне списування
Великодня читанка
Прочитай
Прочитай та спиши
До  тижня "Я - українець, українка, я - європеєць, європейка"
Стіна слів
Ми - європейці
Спиши текст
До тижня "Літо"
Ознаки літа
Стіна слів "Літо"
Ребуси
Козацькі ребуси з журнала "Джміль" (треба спокатку викачати)
Листівки до Дня Матері




Перевірка техніки читання вголос
Словниковий диктант



























4 клас

Текст

Тема, мета, заголовок тексту
Типи текстів
Текст - розповідь
Текст-опис
Текст-міркування
Будова тексту. Абзац

Речення
Головні члени речення
Види речень за метою висловлювання на інтонацією


Однорідні члени речення. 
Розділові знаки при однорідних членах речення



Слово






Відеоурок "Будова слова .Спільнокореневі слова .Форми слова ."

Іменник

Іменники-синоніми, іменники-антоніми
Відмінювання іменників. Початкова форма іменників

Звуко-буквений аналіз слова
інтерактивний тренажер 

Готуємося до Дня української писемності та мови (9листопада)

Наш лепбук до дня української писемності та мови









Прикметник
Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні

Прикметники-антоніми, прикметники-синоніми. Вживання прикметників у прямому та переносному значенні

Уживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах.
Складання наукового та художнього описів клена за опорними словами

Числівник
Числівник як частина мови
Числівники в літературних творах. Написання оголошення

Іменник (3 клас)

Казка про іменник



Казка про роди іменників


СІМ БРАТІВ ВІДМІНКІВ



Тренажер 'Визначення відмінків іменників' (задавай два питання, визначай відмінок)




Прикметник


Зв'язок прикметрників з імениками


Склади усно текст - опис, використовуючи прикметники


Змінювання прикметників за родами у сполученні з іменниками


Змінювання прикметників за числами і за питаннями у поєднанні з іменниками



Дієслово
Загальне поняття про дієслово. Зв’язок дієслова з іменником у реченні



Казка про антоніми

Змінювання дієслів за часами

Неозначена (початкова)  форма дієслова

Дієслова, що позначають завершену та незавершену дію

Тренувальний диктант



ВЕСНА У ЛІСІ
Радісна, гомінка і пахуча весна. Дзвінко співають птахи. Теплий вітер пробігає у верховітті. З'явилися паростки молодої трави. Голубими та білими пролісками вкрилися галявинки. Забігали по купинках мурашки. Вилетіли із зимового притулку перші джмелі.

Ліс одягається в зелене вбрання. Скоро зацвіте на узліссі черемха. Защебечуть дзвінкоголосі солов'ї. Прилетять і закують зозулі. Гарна, радісна, весела весна в лісі! (59 слів)

Тренувальне аудіювання

Повторення вивченого за рік
Текст
Речення
 

Будова слова

Звуко - буквений аналіз слова, пояснення та повторення
Частини мови

Текст-міркування
Текст-розповідь

 Наголоси в українській мові 

(співай реп та вчи як правильно наголошувати слова)

Цікаві факти про мову




Готуємося до конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика
Міжнаро́дний ко́нкурс знавці́в украї́нської мо́ви і́мені Петра́ Я́цика — конкурс, який має на меті утвердження державного статусу української мови, піднесення її престижу серед молоді, виховання поваги до культури й традицій українського народу.

За ухвалою Ліги українських меценатів, конкурсу надано ім'я Петра Яцика, а його дочка Надія стала почесним головою конкурсу.

За останні роки кількість учасників конкурсу сягала 5 млн людей з-понад 20 країн світу.
Петро́ Я́цик (7 липня 1921Синьовидсько ВижнєСколівський повітСтаніславське воєводство — 1 листопада 2001Торонто) — канадський підприємець українського походження, меценат і філантроп, відомий своїм вагомим внеском у фінансування українознавства на Заході та в Україні.
Серед найголовніших проектів, профінансованих Яциком:
Завдання конкурсу 2018-2019н.р.

3 клас
1.Запишіть речення в такій послідовності, щоб утворився текст. Доберіть заголовок і запишіть перед текстом. Допишіть ще 2-3 речення.
        Дзвінко співають птахи, дзюркочуть попід деревами струмочки. Радісна, гомінка і пахуча весна. Теплий вітер пробігає у верховітті. …
                                                                                                  
                                                                                               (10 балів)
2.Запишіть слова за алфавітом, поставте наголос.
 Зошит, ознака, виразно, запитання, новий, високо, одинадцять.                                                                                    
                                                                                                (5 балів )

3.Поділіть слова для переносу.
   Підйом, ходжу, олівець, близький, кільце.

                                                                                                (5 балів )
4.З поданих слів складіть речення, підкресліть головні члени.
    Пташки, наповнить, гаї, незабаром, і, спів, сади.

                                                                                                (5 балів )
5.До поданих слів доберіть слова, близькі за значенням.

      Лагідний –
      Говорити –
      Шлях –
      Хата –
                                                                                                 
(5 б.)   Максимальна кількість балів  30

Завдання  для ІІ етапу ХІІ Міжнародного конкурсу
з української мови
імені Петра Яцика

3 клас

1.     Чи є в тебе домашня тваринка? А може ти про неї мрієш? Напиши про це  текст (3-4 речення).                                                                12 балів    
                              
2.     Прочитай текст, поділи його на слова і речення. Запиши. У кінці кожного речення став потрібний знак. Підкресли розповідне речення.
Якгарновлісіскількитутгрибівосьмайнуларуденькабілочкакудивоназниклаосьопускаєтьсяпавучоккудивінмандрує                                                   8 балів

3.     Об’єднай усі ці пари слів в одне речення. Запиши його та підкресли головні слова в реченні.
Листопад (що робить?) гуляє;
гуляє (де?) у саду;
у саду (якому?) осінньому.                                                                 4 бали

4.     Впиши, де треба, апостроф.
Зів…ялий, п…ють, цв…ях, пор…ядок, сім…я, р…ядок, хлоп…я, св….ято.
                                                                                                                      4 бали
5.     Виконай звуко-буквений аналіз слів
Тьохкає –
                                                                                                                     2 бали



1.    Склади діалог між однокласниками, використовуючи в ньому слова ввічливості.                                                                                        8 балів

2.    Уяви, що ти береш участь у всеукраїнському проекті «Поділіться любов’ю до України». Про що б ти розповів?       (5-6 речень).
                                                                                                                     10 балів   
3.    Впиши пропущені букви, змінюючи слова для перевірки. Познач корінь.
          Хлі…чик, горо…чик, борі…ка, бері…ка.                                 4 бали   
4.    Поясни фразеологізми 
     Відкладати у довгий ящик –
     Ложка дьогтю в бочці меду –  
     Говорить, як шовком шиє –
     Водити за носа -                                                                                      4 бали

5.    Зроби звуко-буквений аналіз слів
     Батьківщина –
     Дзюрчить -                                                    
                                          4 бали

  
КОНКУРС ІМ.ЯЦИКА 3 КЛАС
1.    Склади і запиши розповідь за поданим початком .
Вірна подружка 
Оленка та Іринка – подружки. Дівчатка живуть в одному будинку, вчаться в одному класі. Вони завжди разом граються, готують уроки. Якось Іринка захворіла. … 
(12 балів) 
2.    Складіть два речення, в яких слово добрий вжите у прямому, а потім у переносному значенні.
 (4 бали) 
3.    Згрупуй споріднені (спільнокореневі) слова. Запиши утворені групи.
 Місто, місткий, місток, місточок, міст, вмістити, вміст, містечко, мостик.
 (3 бали)
 4.    Запишіть слова за алфавітом, поставте наголос.
 Джерельце, випадок, усмішка, разом, шофер, помилка, одинадцять, загадка, горицвіт, соломинка, черговий, течія, донька, судно, джинсовий, обруч.
(9 балів)
 5.    Закінчи прислів’я.
 Шабля ранить голову, а слово …  .
 Життя прожити – …  .
 Зробив діло – …  .
(3 бали)
 Для усного туру
 Поміркуй, як ти розумієш прислів’я «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим».


Завдання ІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу
з української мови імені Петра Яцика
3клас
 1.Складіть якомога більше слів з букв слова
 товариськість
 2.Заміни вислови одним словом-синонімом.
 • Глек розбити - …
 • І гадки не має - …
 • Дав, як кіт наплакав - …
 • В’ється в’юном - …
 3.Згрупуй слова. Виділи корінь.
 Лікар, працівник, місто, ліки, праця, приміський, лікарняний, містечко, працьовитий.
 4.Запиши слова за алфавітом, вставляючи пропущені букви.
 Гор…зонт, к…рмо, адр..с, к…фір, оч…рет, ч…решня.
 5.Склади твір-опис на тему «Моя улюблена іграшка». (5-6 речень)
Завдання для 3 класу
 1. Встав пропущені орфограми, запиши в алфавітному порядку:
 З..рно, кр..латий, шв..денько, кл..новий, зам..рзає, пл...ве, св..стіти, ч..рвоний, ч..стенький, в..чірній, д..рев’яний, щ..бетати, ш..рокий, заст...ляє, м..жа, в..рхівка, гр...чаний, гл..бокий, т..пленько, в..ликий.
 6 балів
 2.Заміни окремі поняття одним загальним:
 Червоний, чорний, білий –
 Україна, Білорусь, Росія –
 Київ, Мінськ, Москва –
 Автобус, автомобіль, тролейбус –
 2 бали
 3.Запиши у дві колонки слова :
 - 1) слова з наголосом на другому складі;
 - 2) слова з наголосом на першому складі.
 Письменник, голуб, рибалка, адреса, осінь, цибуля, двері, учень, ялинка, єдність.
 Із перших літер кожного слова склади частину народного прислів’я. Допиши його.
 _________ ________ , а ______ ______.
 3 бали
4. Перестав букви так, щоб вийшло нове слово:
 Осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, нора, смола, качай.
 Із двома новоутвореними словами склади речення.
 5 балів
 5. Склади розповідь : "Мій улюблений казковий (літературний) герой”.
 10 балів
 Усний тур.
 Прочитай виразно запропонований текст.
 5 балів
 1.     Перекласти з російської мови
 Карандаш ________________   комната_______________
 Крыльцо__________________  цветок________________
 Ворона___________________   посуда________________
 Зеркало__________________     сапоги________________
 2.     За допомогою алфавиту розшифруй запис:
   17, 11          3,11,3,28,1,8,17,19        21,12,6,18,24        17,19,3,24.
 3.     Доповни речення:
 У лісі живуть __________________________________________ .
 Я люблю _____________________________________________ .
 4.     Прочитай текст. Запиши його так, начебто на вулиці весна.
 Небо сіре. Дує холодний вітер. Пожовкла трава. З дерев осипалися
 листочки. Це прийшла осінь.


 ЗАВДАННЯ для І етапу ХV Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика \
(для учнів 3 класу )
1.      Правильно запиши слова. (3 б., мінус 0,2 за помилку)
2.      Укра...нс...кий, ч...рвоний, ч...та(н, нн)я, духм…яний, обли...я, с...ло, вер…сень, ро(з,с)повідати, (О,о)стрів (Х,х)ортиця, (Р,р)іка (Дд)ніпро. ______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________
3.      2. Прочитай вірш. Випиши споріднені слова у окремий рядок. Познач у них корінь. Галя косу заплела Косарі клепали коси: І косинку одягла, Косовиця почалась. Щоб проміння сонця косе І здалося Галі: косо Не сушило її коси. На землі трава вляглась. (А.Свашенко) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ (4 б; 0,5 б. за правильно виписане слово )
4.      3. Прочитай звуковий запис слів. Спиши, замінюючи звуковий запис буквеним. [л′іл′а] - _____________ , [г′іл′:а] - ________________ , [ас′а] - __________ , [волос′:а] - ______________ ,[нас′ін′:а] - _____________, [запор′іж′:а] - _________________, ,[пйат′]- ___________ . (6 б; мінус 0,5б за допущену помилку)
5.       4. Пояснити значення фразеологізмів. Відкрити очі – ______________________________________ Замилювати очі – ____________________________________ Розбити глека – ____________________________________ (3 б.)
6.       5. Склади речення зі словами світлий, крила, щоб вони вживалися в прямому та переносному значенні. ______________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ (4 б.)
7.       6. Встанови межі речень (Постав розділові знаки в кінці речень, велику літеру на початку) . Восени птахи вирушають у вирій летять вони своїм порядком шпаки і граки летять зграями журавлі прямують великими ключами а качки – прямою шеренгою зозулі відлітають поодинці тож на південь птахи летять по- різному.
8.      6.1. Підкресли основну частину. (7 б)
9.       7. Склади записку, адресовану мамі, що містить пояснення пізнього повернення додому. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 3 клас
1.Запишіть речення в такій послідовності, щоб утворився текст. Доберіть заголовок і запишіть перед текстом. Допишіть ще 2-3 речення.
        Дзвінко співають птахи, дзюркочуть попід деревами струмочки. Радісна, гомінка і пахуча весна. Теплий вітер пробігає у верховітті. …
                                                                                                  
                                                                                               (10 балів)
2.Запишіть слова за алфавітом, поставте наголос.
 Зошит, ознака, виразно, запитання, новий, високо, одинадцять.                                                                                    
                                                                                                (5 балів )

3.Поділіть слова для переносу.
   Підйом, ходжу, олівець, близький, кільце.

                                                                                                (5 балів )
4.З поданих слів складіть речення, підкресліть головні члени.
    Пташки, наповнить, гаї, незабаром, і, спів, сади.

                                                                                                (5 балів )
5.До поданих слів доберіть слова, близькі за значенням.

      Лагідний –
      Говорити –
      Шлях –
      Хата –
6..Розберіть слова за будовою, запишіть до них споріднені.
             Річечка -         , батьки -      .  (5 балів )                                                                                                                                                                                                                                                                                              
7..За допомогою префіксів і суфіксів утворіть нові слова від поданих.         Берег, колосся, віра, рік, ліс. 
                                                                                                       (5 балів)
8.До кожного з поданих слів доберіть спільнокореневий іменник, прикметник, і дієслово. Запиши їх.
        Зима -            . Дружба -          . Мороз -                  .
                                                                                                       ( 5 балів )